Saturday 17 September 2011

berubah


Entry ni aku taip tengah-tengah malam. Arghh! Dalam keadaan yg tak tenang dan hati yg penuh berkecamuk. Mata dah sembab sb baru lepas nangis. Aku nangis? Grrr.. macam cilake je kannnnnn. Dah la tak ada kredit. Nak call siapa-siapa pun tak boleh. Babi la!

Ok, seperti yg sedia maklum, Aza dah pergi UM. Nak tak nak, dan sedikit sebanyak, kegembiraan aku seakan-akan direntap sekali dengan pemergian dia ke UM. Ah babi! Ayat pun nak stok syahdu yg penuh kemautan. Babi babi babi! Kalau yg pernah kawan dengan aku, memang sedia maklum lah yg aku ni sangat-sangat suka gelak, ayat stok-stok biadap tak hingat dunia. Dan ada je kawan-kawan yg jadikan aku umpama tempat hiburan. Ah babi dan cinabeng sungguh bunyik nye kan. Bukan la kata aku ni macam taman rekreasi yg menjadi tumpuan utk manusia sejagat melepaskan tekanan dengan mengharapkan aku dapat membuat mereka bergelak tawa. tapi aku Cuma nak cakap aku jenis yg kelakar jugak la bila kena tempat, cara dan masa. Tapi tu lah, orang kata aku best, sb kelakar, sb mulut macam cilake tanpa ada rasa malu. Aku tak pernah rasa aku best. Sb aku banyak kekurangan. Orang lain ada problem boleh je buat muka masalah Negara sepanjang masa yg dia orang suka. Tapi aku, bila aku buat muka macam ala-ala sedih je, semua jadi menjauh dengan aku, semua tak nak dekat dengan aku lagi. Babi kan. Aku tak mintak untuk disimpatikan. Tapi aku Cuma tak boleh terima bila aku pernah mengaku yg orang-orang macam tu kawan aku. Padahal nak kawan dengan aku Cuma bila aku ketawa, bila aku mampu buat dia orang ketawa. Sedih kan. Puuuuiiiihhh! Aku tak pernah rasa macam ni dengan kawan-kawan. Aku sejak dua menjak ni, memang tak mampu nak buat kelakar, tak mampu nak gelak dengan sepenuh hati. Tak mampu nak sentiasa senyum dengan ikhlas. Aku sekarang ni tengah buat-buat macam tak ada masalah. Macam tak sedih. Memang best sangat la sekarang ni. best macam sial. babi la! Aku tak sabar nak habis belajar.

Yang tak semua orang boleh terima aku macam kau terima aku. Best tak best aku memang kau je boleh Nampak. Yang………………………………………………………………………

No comments:

Post a Comment