Wednesday 20 July 2011

sedak ngat aih

sedak ngat aih. cet! ni kelantan ke tengganu punye slang? ke tade mane2 negeri yg nak ngaku? ke hodoh sangat aku punye taipan sampai ta dpt nak dikenalpasti asal usulnye. cet!
kpd yg blurr2 ayam, blurr kuceng, itik pengguin dan sebagainye sedak ngat aih adelah membawe maksod : sedap sangat nih. 
kpd aku yg main taram je maksod mende alah tu, dgn penuh yakinnye aku rase betol la tuh.
kpd yg membace entry ni, ingin aku sampaikan pesan di angin kentot lalu yg entry ini mempunyai unsur2 tade hale tuju pos yg sebena, ianye hanyelah wujud pabile, secebis perasaan gedik nak menaip yg timbul dlm diri ini.
 
sekarang ni kan dalam bulan yg hampir nak ke bulan puase kan, tibe-tibe tepikir la pulak, bile bulan puase kat tibi mesti ade rancangan masak-masak. bile tonton rancangan masak-masak ni skrip yg tak lepas dpd mulut si tukang masak mesti ade ayat ni "baiklah puan-puan, sekarang kite masokkan ajinomoto 3 gelen...bla..bla..blaa" kan? betol tak? ke aku sorang je yg perasan? ah lantak la.kite sambong semule. dan dari aku keciT sampai la aku besaw ni hah, ayat tu mesti ade bile orang masak kat tibi. sampai ke besaw ni la jugak bile aku masak aku mesti kua kan ayat piawai tukang-masak-kua-tibi. buat konon2 cam ade kemra tengah dok rakam aku sedang memasak, wlaupun padehal aku masak ayam goreng je. sampai kadang2 tu, mak aku yg tengah masak sekali tu aku jadikan sbgi penonton tegar kpd rancangan masak-masak yg dirancang oleh aku. kah kah kah kahaQtuiiihhh.
lahaiii,,,tatau la merapu-ikan-kerapu hape kat atas tuh. aku nak post papan cerite kat bawah ni je hah. pes taim nak insert photo aku tatau nak klik mane. cet! cilakak...dah tu pas dah boleh insert foto, gamba pulak jadi kejap kat atas kejap kat bawah. ta paham mak...yela i budak baru belaja kalaw salah tolong maki kan. grrr... sile lah nikmati hasil saye yg tak seberape ni. karektor katun-katun itu memang ade iras-iras katun blogger lelaki hot terkini, sb guwe memang mengikuti blog beliau dan mendapat sedikit sebanyak ilham dpd beliau. cet! macam ade makhlok je yg nak bace. ye dak?

























moral of the entry : sedak ngat aih donak tuh -------> ade kene mengene ok dgn tajuk entry. cet !


No comments:

Post a Comment